8 روش برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای سئو سایت
نوشته شده توسط : ساحل

پیش تر در وبلاگ وبزی به طرح نکات طلایی سئو و چگونگی کسب رتبه های برتر در گوگل پرداختیم، اصول و الفبای کلی بهینه سازی که رعایت هر کدام از آنها می تواند کارایی بسیار مهمی در شفا سئوی تارنما شما بگذارد. احد از مهم ترین این اصول، انتخاب واژه ها کلیدی است. این واژه ها به راستی همان عبارت هایی هستند که منجر به جذب بازدید کننده از گوگل و دیده شدن در نتایج جست و جو خواهند شد. هر چقدر در برگزیدن درست این واژه ها و عبارت های کلیدی دقت اکثریت به خرج دهید، گمان کردن کامیابی تان نیز بیشتر خواهد شد.

در این نوشتار با شناسایی 8 روش کارآمد در یافتن واژه ها کلیدی، به رسیدگی و آموزش بکارگیری آنها در نگارش مطالب استاندارد و سئو شده پرداختیم. با ما به اتفاق باشید...

 

 

1. استفاده از پیشنهادات گوگل

پیشنهادات گوگل یکتا از بهترین منابعی است که می توانید برای یافتن واژه ها کلیدی ارزشمند از آن استفاده کنید. کافیست کلمه‌ی اصلی خودتان را در کادر جست و جو تایپ کرده و چشم براه پیشنهادات بمانید.

گوگل همواره به تعقیب نمایش مفیدترین نتایج و هدایت شما به آن صفحات است و سعی می کنند واژه ها پرتکرار و متداول را به شما توصیه دهد. وقتی عبارتی به احد از پیشنهادات گوگل بدل می شود، می توانیم به ارزش آن پی ببریم و نتیجه بگیریم که افراد زیادی به دنبال جست و جوی آن هستند.

هرچند که الگوریتم های گوگل در نمایش نتایج، اندک به یکی دو پارامتر مشخص نیست و شدنی است بسته به عوامل متنوع تغییر کنند، ولی مهم ترین هدفش رساندن شما به نزدیک ترین و ریزبین ترین نتیجه است که تقسیم عمده ای از این سوژه بواسطه‌ی محبوبیت و میزان جست و جوی آن تعیین می شود.

 

پیشنهاد می کنیم این مقاله را هم بخوانید: آموزش ثبت سایت در گوگل

 

2. جست و جوهای مرتبط گوگل

است در عبارت های پیشنهادی گوگل به محض تایپ کردن یک واژه یا جمله روی صفحه نقش می بندند، ولی جست و جوهای پیوسته بعد از اینکه دکمه‌ی اینتر را تنگنا دادید، صحیح در انتهای نخستین صفحه‌ی جست و جو و زیر پسینیان نتیجه به نمایش درمی آیند.

در این تقدیر می توانید به احسان عبارات و کلمات کلیدی که مرتبط با واژه‌ی اصلی تان هستند را کشف کنید. عموما گوگل هشت عبارت مرتبط با جست و جوی شما را در این تقدیر پرتو خواهد داد.

 

جست و جوهای مرتبط گوگل


3. استفاده از ابزارهای متفاوت در یافتن کلمات کلیدی

برای تحلیل واژه ها و یافتن پیشنهادات جدید، بایسته است که از ابزارهای این دامنه استفاده کنید. توصیه ما بکار بستن همزمان چندین دست موزه و مرجع مختلف، مقایسه‌ی نتایج آن و در نهایت برگزیدن نهایی است. چرا که هر کدام از این ابزارها، بخشی از شمردن را در کمر بستن دارند و تحلیل شان شدنی است نسبت به نا و جامعه کاربران، دچار محدودیت هایی باشد. خصوصا در تحلیل رفتار کاربران ایرانی که گاهی با برخی محدودیت ها و تحریم ها دست به گریبان هستند.

وقتی تنها به بررسی واژه ها در یک دست موزه اکتفاء می کنید، احتمالا بخش عمده ای از کاربران و متعاقبا عبارات مهم زیاد زیادی را از دست خواهید داد.


Google Keyword Planner محیط‌ مناسبی برای بررسی محبوبیت واژه ها مختلف در بین کاربران و ترجیحات شان برای جست و جو نسبت به یک سوژه مشخص است، اما اگر به دنبال منابع دیگری می گردید ما این موارد را نیز به شما رهنمود می کنیم که مطالعه‌ی گزارش های هرکدام و تجمیع آمارهای توسط آمده از هر ابزار، اطلاعات فوق العاده مهمی را به شما خواهد گفت:

 

1. Keyword Tool بعنوان یک افزار مجانی و نیرومند می تواند به شما در یافتن واژه ها کمک کند. ویژگی مثبت این دست موزه پیشنهاد واژه ها طولانی ولی پر استفاده و مورد جست و جو در بین واژه های گوناگون است. کلمات کلیدی طولانی (Long-Tail Keywords) نرخ تبدیل فوقانی دارند و رقابت بر راز آن ها کمتر است. برای درک بهتر این مفهموم به مثال ذیل دقت کنید.


پیداکردن کلمات کلیدی طولانی در گوگل

 

1. Google Trends اینکه مردم در حال آماده چه چیزی را بیشتر جست و جو می کنند و از کدام کلمات بهره‌گیری می کنند، به تفکیک زبان و مناطق جغرافیایی گوناگون می توانید در گوگل ترندز ببینید.

3. شبکه های اجتماعی گذرگاه سایر پیدا کردن واژه ها مرتبط از پیشنهادات و نتایج جست و جو در یوتیوب، توئیتر یا اینستاگرام است که با پروا شمار بالای کاربران شان سنجه نکویی در تشخیص ارزش و محبوبیت یک عبارت بشمار می روند.

 

 

4. آنالیزور ها و آمارگیرها

آمارگیرها نقش مهمی در تعیین راهبرد سئوی شما ایفا می کنند. نگریستن کانال های ورودی، نرخ تبدیل بازدیدکنندگان به مشتریان، تحلیل رفتار آنها و... بخشی از امکانات متعددی است که آمارگیرهایی نظیر گوگل آنالیتیکس به شما ارائه می کنند.

 

پیشنهاد می نماییم این مقاله را هم بخوانید: تعلیم به کارگیری گوگل آنالیتیکس و رسیدگی شدامد سایت

 

درست است که ابزار های تحلیل گر آنلاین در درستی "همه چیز" را به شما نمی گویند یا تقسیم ناچیز گزارش هایشان کمی با تاخیر به اتفاق است، با این حال می توانید احصاء کلی از کلمه هایی که باعث شدند بازدیدکننده به سمت شما بیاید را در پنل کاربری خویش ببینید. با یافتن عبارت های اصلی که سبب شده اند گوگل مخاطبان را به سایت شما ارجاع دهد، به ریشه‌ی ارزشمندی دست می یابید که مانور دادن روی همان کلمات، می تواند ترافیک اکثریت نیز به سمت شما بکشاند.

 

پیشنهاد می کنیم این نوشتار را هم بخوانید: 7 تدبیر پابرجا کردن شده برای افزایش ترافیک فروشگاه آنلاین شما

 

هرچند کلماتی که از طریق می یابید، الزاماً هدف اصلی شما نیستند و ممکن است به یک صفحه‌ی مشخص از سایت شما نیز منجر نشود. ولی در هرحال برایتان بازدیدکننده می فرستند و این ارزش دارد. برای مثال یک جست و جو را در نظر بگیرید که صفحه ای تحت آن عنوان هستی ندارد و گوگل تنها به نمایش چند نتیجه پیوسته اکتفا می کند. شما بعنوان یک تولید کننده درونمایه با استفاده از این فرصت و نگارش مطلبی با همین عنوان و حول همین موضوع، می توانید بازدیدکنندگان بسیاری به سوی خویش سرازیر کنید.

 

چگونگی یافتن کلمه کلیدی

 

5. بررسی گزارش تبلیغات

اگر کمیپن تبلیغات کلیکی (PPC) در گوگل ادز دارید، گزارش های آن از نرخ کلیک و عبارات ارجاع شده بهترین و قابل گواهمندی ترین مرجع برای نگریستن وضعیت تان خواهند بود. گوگل ادز اطلاعات به مراتب دقیقی تری نسبت به گوگل آنالیتیکس و دیگر آمارگیرها به شما ارائه می کند و خواهد گفت کاربران نسبت به چه عبارت هایی میل بیشتری اثر داده اند و کدام کلمات، واژه ها کلیدی و ارزشمندی به حساب می آیند.

از تعداد کلیک های هر کدام از مواردی که برای تبلیغات درنظر گرفته اید، می توانید در برگزیدن تیتر ها و توضیحات مطالب هم کاربرد کنید و سئوی ارگانیک خویش را بهبود ببخشید. همان چیزی که آمارگیرها تقریبا در ارائه‌ی ریزبین آنها اهمال می ورزند :)

 

 

6. بررسی سایت های پرسش و پاسخ

جمله های سوالی نیز می توانند ایده‌ی نکویی برای تیتر اصلی یک مطلب یا واژه ها کلیدی آن باشند. تارنما های زیادی هستی دارند که کاربران در آنها به پرسش و پاسخ درباره موضوعات گوناگون مشغول هستند. سایت هایی همانند Ask ، Yahoo Answers ، LinkedIn Answers یا مثال های درونی که با یک جست و جوی اختصار می توانید آن ها را پیدا کنید.

سوالاتی که در این وب سایت ها مطرح می شود، عبارت های بلند تری بوجود می آورد که امکان چشم وهمچشمی را برای شما ساده تر می کند. در این شرایط احتمال کامیابی شما در رسیدن به صدر نتایج جست و جو نیز افزایش می یابد.

نکته حائر اهمیت توجه به میزان بازدید صفحه و شمار استجابت ها و نظرات تألیف شده نسبت به یک پرسش است که می تواند معیاری از کل گیر بودن و محل بحث بودن آن سوژه باشد. در عقیده داشته باشید که همه آنچه که به عنوان سوال در این سایت ها مطرح می شوند، پسندیده شما نیستند و چه بسا از عقیده گوگل نیز ارزشی نداشته باشند. وظیفه شما رسیدگی جوانب گوناگون این امر است. می توانید میزان محبوبیت یک عبارت را با مقایسه سوالات مشابه بدست آورید یا با جایگزینی کلمات هم معنی، متداول ترین جست و جو ها را پیدا کنید.

 

 

7. نگاهی به ویکی پدیا داشته باشید

ویکی پدیا بعنوان بزرگترین ادب نامه‌ی آزاد، مرجعی شناخته شده برای مخاطبان اینترنت در سراسر گیتی به آمار می آید. با هستی کاربرمحور بودن، دقت و کوشش نویسندگان و اعضای ارشد این گردآور در بررسی مقالات، باعث شده تا صفحات ویکی پدیا، استاندارد و بیشتر جزو برترین نتایج جست و جوی گوگل باشند.

توجه به تیتر گزینش شده (Title) ، توضیحات (Description) و همچنین تگ های عنوان (Headings) بهره‌گیری شده در هر مقاله، می تواند به شما در برگزیدن درست تر کلمات و عبارات کلیدی کمک کنند و ایده های خوبی در نگارش به شما دهد.

همچنین تقدیر "جستارهای وابسته" در انتهای هر مقاله، چندی صفحه‌ی همانند را به شما پرتو می دهد که می توانید از آنها در پیدا کردن زنجیره ای از اصطلاحات پیوسته استفاده کنید.

سئوی ویکی پدیا

 

8. ذیل عقیده دریافت رقبا

برای انتخاب بهترین کلمات، همواره رفتار رقبا را رصد کنید و نتایج جست و جوی واژه ها مرتبط با پیشه خودتان را بررسی کنید. برای آغاز کلمه ای با درازا نسبتا کوتاه را گزینش کرده و نخستین نتایج گوگل را نگریستن و تحلیل کنید. به نحوه‌ی چینش تیترها و چگالی واژه ها کلیدی در یک پاراگراف یا یک دسته از صفحه پروا کنید.

اگر پیشه شما در حوزه‌ی پوشاک است، با جست و جوی عبارت های کلی نظیر "خرید پوشاک مردانه" یا "خرید اکسسوری مردانه" نتایج جست و جو ها را نگاه کنید و از آنها در جهت درمان خودتان، مدل (اروپایی) بگیرید.





:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 بهمن 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: